ZŠ Špitálská
ZŠ ŠpitálskáBrána do spokojeného života

1.A

 

SluníčkoVítejte na stránkách třídy  1.A

Úterý 20.4.2021
Prvouka
str. 45 – na jaře se rodí mláďata – rozhovor nad obrázky samiček a jejích mláďat, pojmenování všech zvířat. Jak se nazývají samečci (prase,kanec – býk – kozel – kohout -kačer – beran)
ptáci x savci – jaké jsou rozdíly (jen, pokud někdo ví)
str. 50 – doplňování slov a tvoření zvířecích rodin
Vybarvování obrázků zvířat
Český jazyk
Slabikář
str. 50 – poslední cvičení – vyber správnou větu podle obrázku, tu druhou škrtni
str. 51 – natrénuj si čtení slov na stránce, ale nedělej dopředu žádné cvičení.
Písmenka C,c označ žlutě.
****************************************************************************************

 

Pondělí 19.4.2021

Český jazyk
Slabikář
str. 49 – modrý balónek – společně čteme, vyznačujeme písmenka c
str. 50 – Výlet do mlýna – očíslujeme řádky, přečteme, vyznačíme písmenka C,c
50/zelená fajfka – rozhodněte, zda je věta pravdivá a zakroužkujte ANO nebo NE
Písanka
str.31 – dopiš řádky podle předlohy. Na poslední řádek piš slabiky, kolik  ti jich tam vejde: da, de, dy do, du, dá, dé, dý, dó, dů
Matematika
Pracovní sešit
str. 22/3 – slovní úloha – společně
str. 22/5 – zelené i žluté okýnko společně
str. 32/8 – slovní úloha – společně zadání, samostatná práce 
str. 23/6 - domácí úkol
************************************************************************************
 

Výuka od 19.4.2021

Po týdnu ve škole bude od 19.4.2021 do 23.4.2021 probíhat týden výuky opět online. Takto bude probíhat pravděpodobné střídání až do konce školního roku.                          Sledujte, prosím, školní webové stránky a stránky třídy.
Žáci rodičů IZS - zdravotníci, policisté, hasiči... budou mít výuku každý den od 8.00 hod. na hlavní budově.
Sraz je každý den v 8.00 hodin před vchodem do hlavní budovy, kde si děti přebere pedagogický pracovník.
V pondělí 19. 4. proběhne testování i u těchto žáků.
****************************************************************************************

Pátek 16.4.2021

Český jazyk
Slabikář
str. 49 – pracovali jsme podle zadání dole na stránce
Písanka
str. 31 – 4 řádky + nácvik písmenka na tabuli, do cvičného sešitu
Matematika
Procvičování sčítání a odčítání do 20 bez přechodu 10
PS – str. 22/2,4 23/1
Ústně – 22/5
Prvouka
Opakování – všechno, co víme o jaru
Vyráběli jsme jarního ptáčka
M
****************************************************************************************

 

Čtvrtek 15.4.2021

Český jazyk
Slabikář – kontrola úkolů
str. 47 – pracovali jsme podle zadání dole na stránce, dokončili jsme cvičení
str. 48 – dokončili jsme stránku
Písanka
str. 29,30 – psali jsme každé slovo jedenkrát po částech během 3 hodin
Matematika
Procvičování sčítání a odčítání do 20 bez přechodu 10 – soutěže
Pětiminutovka – 12 výsledků ( počítání zpaměti)
Sloupeček  53
Prvouka
Opakování a kontrola úkolů z distanční výuky
Str. 49, 52
****************************************************************************************

 

Středa 14.4.2021

Český jazyk
Slabikář
str. 47/1,2 – pracovali jsme podle zadání dole na stránce
Cvičný sešit  + tabule – trénování písmenka z (až všichni zvládli smyčku dole)
Písanka 27/4 řádky – každé slovo 2x
Zbytek stránky dopsat za DÚ
str. 48 – nové písmenko C,c
48/1,2,3 – podle zadání dole na stránce
Matematika
Pracovní sešit
str. 18/2 – přeměřovali jsme společně třídu
22/1 – porovnávání – nejdříve kreslíme stejný počet (červené, žluté kytičky)
Zvonečky a motýlky – kreslíme o 3 kusy více
Porovnávali jsme počty věcí ve třídě, čeho je více, čeho méně
19/4 do sešitu M 2  
****************************************************************************************

 

Úterý 13.4.2021

Čeký jazyk
Slabikář
str. 46 – pracovali jsme podle zadání dole na stránce
Sešit ČJ1 – psali jsme slova z tabule – loví, sova, topí, vosa, laso, noty, síto
Matematika
Sloupeček 52
Pracovní sešit
str. 20/3, 4, 5 společně
20/6 – samostatná práce, pouze jsem dětem přečetla zadání
****************************************************************************************

 

Pondělí 12.4.2021

Český jazyk
Slabikář
str. 44 – přečetli jsme všechny věty a slova, pracovali jsme podle zadání dole na stránce
Slova ve cvičení vedle pera jsme psali psacím písmem (stolu, plánek, Renata)
str. 45 – pracovali jsme podle zadání dole na stránce
Cvičení vedle modrého balónku – dopisovali jsme slova velkými tiskacími písmeny
Písanka
str. 26 – nácvik písmenka z, na poslední řádek jsme psali slabiky – za, ze, zi, zo, zu
Toto písmenko jsme trénovali i do cvičného sešitu
Matematika
Sloupeček 51
M
Pracovní sešit
str. 32/7
str. 21 – porovnávání vždy dvou polic s hračkami, zjišťovali jsme, kde je více

M

****************************************************************************************

 

Snad poslední informace...

Od 12.4.2021 budou děti každé pondělí a čtvrtek testovány antigenními testy -
stěr z nosu.
Přítomnost rodičů u provádění tohoto testu je nutná!
Pokud s tímto testem nesouhlasíte, sdělte mi, prosím, tuto informaci emailem. Tím bude nepřítomnost dítěte ve škole omluvena. Úkoly budu zadávat na stránky třídy. 
Všechny podrobné informace naleznete v Aktualitách na stránkách školy.
Vedení Prahy 9 v současné době zajišťuje testy ze slin, takže by příští testování mohlo vypadat jinak....
Hezký víkend

Radnice - Dopis rodičům (19.35 kB)

****************************************************************************************

 

Organizace příchodu žáků 1. až 5. tříd do školy 12.4.

I. skupina -1.A,1.B, 4.A, 4.B - BUMBÁLEK   

12. 4. – 16. 4. 2021PREZENČNÍ VÝUKA 

Konec vyučování – dle platného rozvrhu hodin, je zakázán pouze zpěv a sportovní činnosti při vzdělávání.
OBĚDY – na dobu prezenční výuky mají všichni žáci I. skupiny,                                            kteří se stravují ve školní jídelně, obědy přihlášeny. Vaří se vždy jedno jídlo.
Ranní družina od 6.30 hod. denně mimo pondělí a čtvrtek. Školní družina končí v na obou budovách v 16.30 hod.  

V týdnu od 19. 4. bude mít 1. skupina distanční výuku - online, jak jsme měli doposud (ČJ - 9.00 - 9.30, 9.30 - 10.00 hod., M - 10.00 -10.30, 10.30 - 11.00 hod.) 

Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit ochranné prostředky dýchacích cest, s výjimkou doby konzumace stravy.

 

Testování žáků12. 4., 15. 4. - 1. skupina

Upozornění – ve dnech testování (pondělí a čtvrtek) NEBUDE v provozu ranní školní družina.
BUMBÁLEK -  1. A,B, 4. A,B
Testování bude probíhat ve dvou učebnách v přízemí budovy – vždy po skupinách.
4. A a 4. B povinný příchod v 7, 30 hod. vždy s doprovodem zákonného zástupce.
1. A a 1. B povinný příchod v 8, 00 hod. vždy s doprovodem zákonného zástupce.
JE NUTNÉ DODRŽOVAT DOBU PŘÍCHODU PRO DANOU TŘÍDU.
Postup:
Zákonní zástupci dovedou své děti do školy, kde budou u testování přítomni.
Na odběr půjde do učebny vždy skupina dětí se zákonným zástupcem dle pokynů zaměstnance školy.
Zákonný zástupce sám provede odběr stěru z nosu a vyčká 15 minut na výsledek testu.
U odběru bude třídní učitel/ka, vychovatel/ka a provozní pracovník školy.
Na výsledky testu vyčkají děti se zákonnými zástupci na zahradě školy, kde budou dodržovat rozestupy.
Dítě s negativním výsledkem odchází do své třídy.
Dítě s pozitivním výsledkem (jeho zákonný zástupce) obdrží po ukončení testování celé třídy „Potvrzení o pozitivním výsledku antigenního testu“a odchází domů.
Zákonný zástupce se spojí s pediatrem, který rozhodne o dalším postupu.
Zákonný zástupce je povinen školu informovat o dalších výsledcích testů, pro případnou karanténu celé třídy.
Prosíme rodiče, aby při vstupu do budovy školy dodržovali všechna doporučená protiepidemiologická opatření a tím nám pomáhali chránit zdraví všech dětí a pracovníků školy. 
Děkujeme Vám za pochopení a shovívavost. Situace je komplikovaná nejen pro Vás, rodiče, ale i pro nás, všechny zaměstnance školy. 
****************************************************************************************

Pátek 9.4.2021 - domácí úkoly

Český jazyk
Slabikář
str. 44 – přečti si všechna slova na stránce, ať je umíš dobře číst. V pondělí uděláme společně všechny úkoly.
Písanka
str. 28 – opiš každé slovo jedenkrát (7 slov)
Skládací abeceda
str. 43 - poskládej větu Roman je můj kamarád. (Včera jsme na ni zapomněli…) Po kontrole si k ní nakresli hvězdičku.
Matematika
Pracovní sešit
str. 32/9 - vybarvi podle nápovědy
****************************************************************************************

 

Čtvrtek 8.4.2021

Český jazyk

Slabikář
str. 43  - pracujeme podle úkolů dole na stránce
Písanka
str. 25 – každé slovo napiš pečlivě jedenkrát

o

Skládací abeceda

Rozstříhej a ulož písmenka R,r do složky
Poskládej větu:
Roman je můj kamarád.
Matematika
Pracovní sešit
str. 19/5 - společně 
20/1
20/2 – do sešitu M1 - napiš datum 8.4. na řádek vpravo,  na nový řádek začni psát příklady
****************************************************************************************

 

Středa 7.4.2021

Český jazyk
Slabikář
str. 41 – kontrola úkolu (Co do řady nepatří?)
str. 42 – nové písmenko R,r – pracujeme podle úkolů dole na stránce
str. 43 – sloupeček slov vpravo – čtení a vysvětlování slov
Písanka
str. 24 – 4 řádky se jmény Véna, Véno!, Iva, Vít
Matematika
Pracovní sešit
str. 18/4 – pracujeme ústně, děti vybírají, co měříme na metry
19/2 – znázorníme na číselné ose, u výpočtu zapisujeme metry
32/4 – samostatná práce. Dětem přečtu zadání, ale počítají samostatně.
Do odpovědi můžeme napsat: Namalovala…..
32/5, 6 - samostatně
****************************************************************************************

 

Úterý 6.4.2021

Prvouka
str. 51 – kontrola úkolu, povídání k obrázkům a vybarvování, společné doplňování
slov do vět
str. 48 – opakování – co sejeme, co sklízíme
zahradní nářadí a jeho používání
str. 49 – proměna větvičky během roku – pupeny, květy, listy, plody
Sešit Prvouka - odstřihni na str. 49 pruh obrázků vpravo, rozstříhej na jednotlivé díly, slož strom a nalep do sešitu
Český jazyk
Slabikář
str. 41 – dokonči poslední 3 cvičení na straně, v posledním cvičení zkus psát tiskacím písmem
Písanka
str. 24 – napiš první tři řádky
****************************************************************************************

 

Středa 31.3.2021

Český jazyk
Slabikář – str. 41
Růžový balónek – čteme slova a hledáme je ve větách. Dejte do žlutého kroužku.
Modrý balónek – čteme slova, vyznačíme žlutou pastelkou samohlásky (je jich 12)
Žlutý balónek – rozdělíme slova na slabiky  - slovní fotbal
Zelený zátrh – vyber správné slovo podle obrázku a podtrhni
Špendlík – utvoříme dvojice slov
Zelený zátrh – čteme slova a to, které do řady nepatří, škrtneme
Napiš svoje jméno (můžeš tiskacím písmem) 
Písanka
str. 23 – každé slovo napiš dvakrát (pozor na slovo vosa)
Matematika
Pracovní sešit
str.18 – vysvětlení měření na metry (Lidé měřili délku na palce, stopy, sáhy, lokte, ale změřené úseky byly různé. Proto vznikla potřeba měření délky sjednotit a na konci 18. století byl ve Francii zaveden metr jako
základní jednotka délky, jeho značka je m)
Ukázka zápisu:
3 metry + 6 metrů = 9 metrů
3m + 6m = 9m
str. 18/1 – pracujeme perem, zapisujeme 3m 5m 10m …….
Další cvičení na str. 18 uděláme společně až ve škole….
19/1 – pracujeme společně, znázorňujeme pomocí barevných čar na číselné ose
19/3 – u každého výsledku musí být značka metru - m
 
Všem přeji klidné, slunečné Velikonoce a posílám nějaké nápady na tvoření…..

o o k

h j f

d o o

o  o

************************************************************************************

 

Úterý 30.3.2021

Prvouka
Opakujeme  4 – 7 – 12
(4 roční období, 7 dní v týdnu, 12 měsíců)
Kontrola úkolu v sešitě - JARO
str. 44 - poznávání jarních kytiček podle fotek
Části rostliny – opakování – kořeny, listy, stonek, květy
str. 47 - společně si přečteme článeček a pojmenujeme všechny obrázky
str. 48 – společně určíme pořadí obrázků při setí hrášku
Vybereme nářadí, které se používá na zahrádce
Vysvětlíme si, co sejeme a co sázíme a doplníme písmenka do názvů zeleniny (MRKEV, HRÁCH, KEDLUBEN, SALÁT)
Str. 51 – namaluj velikonoční vajíčko - kraslici
Slabikář      
str. 40 – červená tužka – spoj stejnou větu napsanou tiskacím písmem a psacím písmem
Skládací abeceda (toto cvičení jsme včera nestihli…)
str. 40 – červená tužka – vyber si 1 větu a poskládej
Po kontrole si k ní udělej hvězdičku
****************************************************************************************

 

Pondělí 29.3.2021

Čeká nás krátký předvelikonoční týden. Když nám půjde práce od ruky jako doposud, budu mít vééélkou radost! Jste moc šikovné děti !
Český jazyk
Slabikář
str.39 – oranžový balónek – společně čteme, vyznačujeme písmenka š
Špendlík – spoj správné obrázky se slovním spojením
str. 40 – čteme věty a přiřazujeme k nim vhodnou dvojici. Obě věty vybarvíme stejnou barvou.
Písanka
str.22 – na poslední řádek piš slovo loví
Skládací abeceda
str. 40 – cvičení – červená tužka – vyber si 1 větu a poskládej
Po kontrole si k ní udělej hvězdičku 
Matematika
Pracovní sešit
str. 17/5 – slovní úloha - společně
17/6 – společná práce
str.32/3 – slovní úloha – společně zadání, samostatná práce (místo odpovědi napsat pouze výsledek a nakreslit bonbón
17/7 – samostatná práce do PS
****************************************************************************************

 

Pátek 26.3.2021

Český jazyk
Slabikář
str. 39
Fialový balónek – čteme slova, hledáme a označujeme písmenko š
Vedle špendlíku přečteme věty a spojíme se správným obrázkem
Žlutý balónek – čteme slova ve sloupečcích a označujeme písmenka š
Písanka
str. 22 – 4 řádky – trénujeme slabiku va, vá
Skládací abeceda
Zařadit do složky písmenka Š,š
Matematika
Pracovní sešit
str. 16/5,6 – počítáme ústně, zapíšeme výsledek
17/1,3 – počítáme společně
17/2 – opsat do sešitu M1 a vypočítat
 
Přeji všem hezký víkend! Chvilku si hrajte, chvilku pomáhejte rodičům, běžte se proběhnout ven, něco si přečtěte a kdyby pršelo, tak si vyluštěte křížovku ve Slabikáři na str. 40…
****************************************************************************************

 

Čtvrtek 25.3.2021

Český jazyk
Slabikář
str. 38 – nové písmenko Š,š
vymýšlíme slova, která začínají na Š, K, D
pracujeme podle zadání dole na stránce
Písanka
str. 21 - nácvik psaní slabik
Sešit ČJ2 – str. 17 – opiš 4 slabiky a 2 slova vedle modrého balónku
Matematika
Pracovní sešit
str. 16 – odčítání do 20 bez přechodu desítky = takže budeme odčítat mezi 10 a 20
16/1,2,3 - počítáme společně (ve cv.2 nemusíš kreslit penízky)
16/5,6 - doplníme jenom výsledek
16/4 – samostatně do PS
****************************************************************************************

 

Středa 24.3.2021

Český jazyk
Slabikář
str. 37 – článek Na nákupu – přečteme. V posledním úkolu škrtneme,
co Vítek nenakupoval. Zapamatoval sis celý nákup?
Čtení slov ze sloupečků vpravo, určování počtu slabik, vyhledávání písmenek k, tvoření vět s vybranými slovy.
Písanka
str. 21 – nácvik psaní malého písmenka v. Napiš 4 řádky. Pozor na psaní slabik ve, vi
Skládací abeceda
Poskládej jména, která jsou napsaná vedle modrého balonku
Matematika
Pracovní sešit
15/2 – sčítáme do 20
15/3 – dopočítáváme do 20
15/4 – slovní úloha
15/6 – počítáme ústně, zapíšeme jenom výsledek
15/5 – rozpočítáme společně, dokončení samostatně
****************************************************************************************

 

Úterý 23.3.2021

Prvouka
Opakujeme  4 – 7 – 12
4 roční období, 7 dní v týdnu, 12 měsíců
Které kytičky jste už viděli kvést v přírodě?
str. 44 - poznávání jarních kytiček podle fotek
str. 47 – poznávání a popis jarních kytiček podle obrázků
Části rostliny – popis jednotlivých částí – lepení názvů
Přečti si článeček Je jaro a zapamatuj si, co se z něho dozvíš. Budeš to potřebovat.
Do sešitu Prvouka si napiš barevně nadpis JARO.
Opiš si jarní měsíce ze str. 46 a nakresli jednu z jarních kytiček.
Český jazyk
Slabikář
str.37 – Na nákupu – procvičuj čtení

**************************************************************************************************

 

Pondělí 22.3.2021

Český jazyk - online
Slabikář
str.32 – 35 opakování – hledej všechny obrázky a slova, která začínají na D (dort, drak, duch, dárek, datel, dudy, dům, deset, dopis, dám, Dana, David, Dan…)
Najdeš slovo, které na D končí? (med, led, sad, David, pod, nad, uprostřed…)
Najdeš slovo, které má D uprostřed? (voda, jahoda, Lída, jedeme, Eda, Milada, leden, týden, Adam, …)
str. 36 – která slova začínají na K (kůň, konev, kaktus, kuře, kohout, kolo, Kamil, Karel, kino, kos, koza, košík,…)
zelený balónek – čteme sloupečky slov, s některými slovy tvoříme věty
str. 37 – žlutý balónek – čteme věty, hledáme a vyznačíme všechna K,k
Písanka
str.19 – kontrola přepisu slov noty, nos, seno, loso
str.20 – psaní jmen – velké písmeno na začátku slovao
Skládací abeceda
str. 37  U kina je Kamil a Kája.
Matematika - samostatně
Pracovní sešit
str.32/1 a 2 – opakování sčítání a odčítání do 10
****************************************************************************************

 

Pátek 19.3.2021

Matematika - pracujeme online

Procvičování sčítání ve druhé desítce (od 10 do 20)

Pracovní sešit

str. 14/3,4,5,8 - společně

Český jazyk – samostatně

Slabikář

str. 36 – vymýšlej slova, která začínají na  (ukazuj si, jak u online hodiny👍 👎)

- přečti slabiky, napsané v kaktusech  a zkus vymyslet slova, která na ně začínají (kamarád, kelímek, košík, kuře, kytička)

- pojmenuj obrázky a napiš první slabiku (kečup – ke, kuře – ku, kohout – ko)

- přečti si všechny tři sloupečky a zkus některá slova spojit do vět

Písanka

str. 20 – písmenko N – napiš první 3 řádky

Skládací abeceda

zařaď si do kapsiček písmenka K,k

 

Užij si s rodiči pěkný víkend! I když má být zima, běž se aspoň chvilku proběhnout!

****************************************************************************************

 

Čtvrtek 18.3.2021

Český jazyk- pracujeme online

Vyhledáváme slova, která začínají na D

Slabikář

str.35 – přečteme stránku – budeme tvořit věty se slovy ve sloupečku u fialového balónku

Písanka

str. 19 – každé slovo napiš dvakrát, neobtahuj.  Poslední 4 slova přepiš vždy jednou

Slabikář

str.36 – hláska a písmeno K,k – uděláme první 3 úkoly

Matematika - samostatně

Pracovní sešit

str. 14/2 – procvičuj ústně 

str. 14/6 - dopočítávání do výsledku ( 12 a kolik je do 14?)

Pracovní činnosti – vyrob si obálku (Slabikář str. 35)

Výtvarná výchova – vymysli a nakresli na správné místo známku

**************************************************************************************************

 

Středa 17.3.2021

Matematika - pracujeme online
Pracovní sešit
str. 13/1 - vysvětlení sčítání
13/2 - společně
13/3 - příklady si můžeme ukazovat na číselné ose
14/1 – samostatně
Český jazyk - samostatně
Slabikář
str. 35 – přečti si žlutý dopis uprostřed stránky a obtáhni písmenka,
která umíme napsat
Skládací abeceda
Poskládej větu: Adam dává do vázy tulipán.
Popros někoho o kontrolu a když to bude v pořádku, nakresli si hvězdičku k tulipánu
na str. 33

**************************************************************************************************

 

Úterý 16.3.2021

Prvouka – pracujeme online
str. 54 – zopakuj si roční období (4)
str. 55 – zopakuj si měsíce (12)
str. 56 – kalendář třídy budeme dělat společně ve třídě
str. 57 – do velkého rámečku nakresli dort k narozeninám (rodinu jsme již kreslili několikrát…)  Do okýnka vpravo napiš, kdy ses narodil (popros maminku) a hlavně si to zapamatuj!!! Ostatní rámečky vyplňovat nemusíš.
str. 58 – vyjmenuj dny v týdnu, ale zatím nic na tuto stránku nedoplňuj (dopíšeme, až budeme umět všechna písmenka)
Jaro
str. 46 – pracujeme podle zadání dole na stránce
str. 44 – poznávání jarních kytiček
Český jazyk - samostatně
Slabikář
str. 35 – pročti si slova ve sloupečku u fialového balónku, ať nám jde práce ve čtvrtek rychle od ruky. Vyhledej a označ žlutou pastelkou všechna písmenka D,d
Písanka – str. 18 – malé písmenko (písmenko je jednoduché, jen dávej pozor, ať si ho nespleteš s písmenkem m)
Matematika – samostatně
sloupeček 46 – procvičuj sčítání a odčítání
****************************************************************************************
 
Pondělí 15.3.2021
Čeká nás druhý týden online výuky, ale jste moc šikovné děti (a rodiče), tak to určitě znovu zvládneme!!!
Český jazyk
Slabikář
str. 34 - pracujeme podle úkolů dole na stránce
Písanka
str.17 - pracujeme podle předlohy
Skládací abeceda
str. 34 - Vyskládej poslední větu článečku Oslavíme ten nový dům.
Sešit ČJ1 - opiš slova za str.15 vedle modrého balónku do sešitu ČJ1
 
Matematika
vypočítej sloupeček 45 - procvičujeme sčítání a odčítání

**************************************************************************************************

 

Pátek 12.3.2021

Procvičujeme příklady typu: 10 + 7 = 17, 7 + 10 = 17, 17 – 7 = 10, 17 – 10 = 7
Napočítáme od nuly do 20 a zpátky
Zopakujeme si, co jsou sudá a lichá čísla
Pracovní sešit
str. 12/1,2 společně
str. 12/3 samostatně
str. 12/5 společně
str. 12/4,6 procvičovat ústně
Domácí úkol – sloupečky na papíře – vypočítejte sl.43 a 44
Děti, které nebyly ve škole, mají svoje sešity i tyto příklady ve škole na hlavní budově (ne na Bumbálku) hned u dveří vpravo v šatně.
O víkendu si přečti ve Slabikáři strany 33 -34 a vyznač všechna písmenka D,d žlutou pastelkou

M

**************************************************************************************************

 

Čtvrtek 11.3.2021

Dnes se budeme věnovat pouze češtině, zítra zase matematice…
Slabikář
str. 33 – podle úkolů dole na stránce
Písanka
str.16 – nácvik písmenka velké U
Skládací abeceda
Vyskládej nadpis článku ze strany 33
Jedeme na výlet

**************************************************************************************************

 

Středa 10.3.2021

Včera jsem měla velkou radost, že jsem vás konečně viděla zase bez roušek. Každý den ráno sem napíšu, o co se budeme snažit v online hodině. 
Slabikář
str. 32  - budeme pracovat podle úkolů dole na stránce
Písanka
str. 15 – vysvětlíme si práci a každou slabiku budeme psát do konce řádku a slovo napíšeme jednou
 
Skládací abeceda
nastříháme si písmenko D,d a vložíme si do kapsiček ve složce.
Můžeme si udělat ve složce pořádek.Abeceda
 
Matematika
Pracovní sešit
str. 11/4 budeme pracovat společně do PS
str. 12/1,2 společně - to jsme nestihli, uděláme zítra 
str. 12/3 vypočítají děti samy - to jsme nestihli, uděláme zítra 
 
Některé úkoly zvládneme udělat společně a některé si děti udělají samy hned po skončení vysílání.

**************************************************************************************************

 

Úterý 9.3.2021

Dnes si poprvé vyzkoušíme připojení. Protože v pátek před jarními prázdninami chybělo dost dětí, srovnáme si, co komu chybí…

Slabikář

str. 30 – 31 zopakovat čtení článečků a pročíst všechna slova. Zítra začneme probírat nové písmenko

Písanka

str. 14 – každý dokončí řádky na této stránce, které mu chybí. A příště budeme pracovat společně na str. 15

Matematika

Pracovní sešit

str. 10 – dokončit cvičení 3

Příště budeme pokračovat na str. 11

 

Protože je nás hodně, musíme se rozdělit na dvě skupiny podle abecedy, jak jste rozděleni v AJ. 

Každý den v 10 hod. se může připojit Martin, Marek, Saša, Lisa, Ellen, Berta, Kuba J., Savelii, Kira, Viktorka, Ruslan, Páťa, Olík, Ivetka

V 10.30 hod. se může připojovat Kuba P., Maruška, Bertík, Alex, Terezka, Domča, Lilly, Stázka, Jáchym, Tobík, Vítek, Adélka, Dorian

 

Vždycky si nachystáme Slabikář, písanku a matematiku.

**************************************************************************************************

 

Milí rodiče,

distanční výuka bude probíhat během následujících čtrnácti dnů stejně jako na podzim. Úkoly budou zadávány na stránkách třídy a na nástěnce  v Bakalářích.

V následujících dnech se také pokusíme s dětmi spojit v aplikaci Teams. Přesné termíny najdete v kalendáři aplikace Teams. Stačí kliknout na termín schůzky

a připojit se. Děti budou rozděleny do dvou skupin podle angličtiny. 

Skupina 1 (např. ČJ 1) jsou děti paní učitelky Voděrové a skupina 2 (např. ČJ 2) jsou děti paní zástupkyně Vašákové.

Děti, které nebyly v pátek 26.2.2021 ve škole, mají učebnice a sešity na recepci v hlavní budově. (Ne na Bumbálku!) K vyzvednutí denně  Po – Pá  9 – 12 hod.

**************************************************************************************************

 

Milí rodiče,

po pondělní poradě (8.3.2021) budou vyvěšeny na stránkách třídy i na nástěnce třídy        ( Bakaláři - Komens - Nástěnka ) informace o dalším postupu při výuce.

 

Stravování při distanční výuce od 8.3.2021

Obědy budou všem žákům odhlášeny do ukončení krizového opatření. Rodiče, kteří mají zájem o stravování svých dětí v době distanční výuky si musí obědy zpět přihlásit. Obědy budou vydávány do jednorázových obalů od 12:30-13:15 hodin. 

****************************************************************************************************

 

Tělocvik na sněhu...

1

v

v

 

****************************************************************************************

Milí rodiče,

v pondělí 4. ledna nastupují do školy pouze žáci 1. a 2. ročníku.
Vyučování bude probíhat podle běžného rozvrhu hodin (bez zpěvu a tělesné výchovy).
Po celou dobu pobytu ve škole je povinnost používat roušku (na celý den je tedy nutné mít alespoň dvě).
Obědy pro 1. a 2. třídy přihlásí všem dětem na týden od 4. 1 – do 8. 1. 2021 vedoucí školní jídelny.
Kdo se nebude chtít stravovat, musí si oběd odhlásit, u 1. a 2. tříd není možno odebírat obědy do jednorázových nádob.
 
1. třídy: BUMBÁLEK
- možnost ranní školní družiny – příchod v 6:30 – 7:20 hod.  
- kdo nechodí do ranní družiny – vstup do školy v  7:40 hod.
- vyučování začne v 8:00 hod.
- konec vyučování – dle běžného rozvrhu
- nedružinové děti – odchází na oběd po skončení vyučování s oddělením družiny     příslušné třídy  
- školní družina končí v 16:30 hod.

v

**************************************************************************************************

 

Milí rodiče,

přeji vám všem i vašim dětem klidné a požehnané Vánoce a příští rok plný zdraví, optimismu a radosti z vašich dětí.

Hana Fixlová

v

**************************************************************************************************

 

V pátek 18.12. – vánoční besídka.

Jdeme bez učebnic.
Donést si malé jablíčko na svícínek, penál, pastelky nebo fixy,
svačinku (pár kousků cukroví) a čip.

s    

**************************************************************************************************

 

Čerti na Bumbálku.... 

v pátek 4.12.2020

1

3

4

 

.................................................................................................................................................................

Milí rodiče,

i když naše třídní schůzky proběhly trochu netradičně, máme třídního důvěrníka!
Bude nás zastupovat paní Prášilová, která má podle svých slov v naší třídě „nejpočetnější zastoupení“… 😂
Příště se snad sejdeme zase naživo !!!   😊

 

.................................................................................................................................................

Milí rodiče,

děkuji vám za perfektní spolupráci v minulých dnech.

Teď to zkusím s dětmi zase já ve škole…  😂

Od zítřka pojedeme téměř v normálním režimu.

Nástup dětí do školy 18.11.2020:

1.A – vstup do budovy 7:40 hod.

Vyučování začíná v 8:00 hod.,  končí denně v 11:40 hod.

Na oběd odcházíme všichni (i nedružinové děti ) ve 12:00 hod.

Děti, které nechodí do školní družiny, odchází z oběda ihned domů, nemohou zůstávat čekat ve vestibulu…(dodržování hygienických podmínek)

Děti, které nechodí ani na obědy, odchází ihned po vyučování domů.

Provoz ŠD do 16:30 hod.

Dejte, prosím, dětem 2 roušky – na výměnu 😷😷 a svetřík kvůli častému větrání. Ten si mohou nechávat na židličce ve třídě.
Přihlaste, prosím, dětem obědy!

17.11.2020

 

..................................................................................................................................................

Pondělí 16.11.2020

Český jazyk

Rozcvička – uděláme si pořádek ve složce se skládací abecedou. Přečteme všechna písmenka, srovnáme je v okýnkách na jedné polovině složky a všechny slabiky budou na straně druhé.

Psaní – v Písance na  str.3. nás čekají poslední 4 řádky., nejdříve je ale natrénujeme v sešitě ČJ1. Už je tam ale nemáme předepsané…

Živá abeceda – 39/4 – podle obrázku položíme první slabiku slova a chybějící písmenko dopíšeme (mu, mo, se, le, su, pu)

Na str. 40 přečteme všechny slabiky v 1.cvičení v řádcích i ve sloupečcích, děláme si obloučky. Vymýšlíme slova, která začínají na tyto slabiky. (mapa, Láďa, papír, lopata,

pere, meloun, motýl, Saša, lůžko, pusa, Lékař, můra…)

40/2 – přečteme slova a tvoříme s nimi věty. (Nemluvím s plnou pusou….. Panenka malé Evičky se jmenuje Ula. Indiáni umí dobře házet lasem. …)

40/3 – Utvoříme 4 dívčí jména – podle šipek (Ela, Ola, Ála, Ula), poskládáme si je ze skládací abecedy. Vybereme si dvě jména a doplníme do vět a věty přečteme.

Ostatní cvičení uděláme ve středu…

Matematika

Rozcvička –  sčítání a odčítání do 6 – sloupeček 8

PS – na poslední straně – deskách máme zajímavé počítání. Pracujeme podle šipek a po vypočítání vybarvíme obrázky. Budeme muset pracovat fixou, pastelka asi nebude moc vidět…

Ve středu si doneseme do školy všechny sešity a učebnice. Pozor na skládací abecedu! Dej si ji do té velké průhledné kapsy, ať nehledáme písmenka po celé škole….

Řekneme si, jak se nám doma pracovalo, co jsme se sami naučili, co jsme pochopili a co nám třeba nešlo.

Už se na vás moc těším! 😍

Pís ŽA M

 

Pátek 13.11.2020 🍀

Český jazyk

Rozcvička – která slova začínají na U? Nachystej si co nejvíce slov, budu se ve středu ptát…

Psaní – v sešitě ČJ2 obtáhneme a napíšeme 3 předepsané řádky (můžeme napsat i řádek poslední – trénujeme horní kličku (posadíme se, nakloníme sešit, uchopíme  tužku do špetičky) a poté obtáhneme a napíšeme první  4 řádky do Písanky str.3.

Živá abeceda – zopakujeme si básničku o skřítcích a medvídcích, jestli si ji ze včerejška pamatujeme…

38/3,4 - prohlédneme si znovu dobře všechna písmenka U,Ú,u,ú,ů ve cvičení 3 a pak vybarvíme tato písmenka ve cvičení 4 (doporučuji růžovou pastelku 😊)

38/5 – odpovídáme celou větou podle obrázku U čeho stojí Alenka? Alenka stojí u skříně. U čeho stojí Michal? Michal stojí u stolu. Děti mohou říkat i věty ze svého okolí. Jde o správné skloňování slov. (u okna, u Evičky, u křesla, u police, …..)

39/1 – děti pojmenují všechny obrázky a ty, které začínají na U spojí s okýnkem uprostřed.

39/2 – přečteme písmenka s spojíme do slabik Mu, Lu, Su, Pu

39/3 – pojmenujeme obrázek, naznačíme slabiky obloučkem a položíme písmenko u na místo, kde ho slyšíme. Můžeme doplnit i další písmena, která známe.

Čtení - papír PA, PE, PO – přečteme znovu věty a za každou větu napíšeme počet slabik celé věty

Matematika

Rozcvička –  sčítání a odčítání do 6 – sloupeček 7.  Sloupečky jsou zase nafoceny dvakrát.

PS – 32/6 – každou 6 rozložíme na dvě čísla. Musíme dopočítat do šesti.

32/7 – ke každé dominové kartě patří 4 příklady. Dva na sčítání a dva na odčítání. Doplníme příklady podle vzoru…

32/7 - červené příklady opíšeme do sloupečku do sešitu M2

Prvouka

Na straně 10 si nejdříve dobře prohlédneme dva listnaté stromy – dub a kaštan, keř – šípkovou růži a tři jehličnaté stromy – smrk, borovici a modřín. Všechny tyto rostliny si ukážeme ve středu ve škole na velkých obrazech.

Na str. 12 bude pro nás jednoduché vybarvit listy a jehličí na větvičkách, plody a šišky.

V sešitě do PRVOUKY už máme určitě nalepené všechno ovoce a zeleninu. Asi tam ale nenajdeme žaludy, kaštany a šípky. To jsou lesní plody. Jaký mají asi užitek???

ČJ2 Pís ŽA ŽA  M Prv

 

  

Čtvrtek 12.11.2020

Český jazyk

Rozcvička – ze skládací abecedy vysypeme všechny slabiky a po přečtení je ukládáme zpátky do kapsiček.

Psaní – v sešitě ČJ1 natrénujeme 4 řádky (2x dolní zátrh a 2x špička a dolní zátrh) – viz foto, už není předepsané.  Poté napíšeme 4 řádky do Písanky – dokončíme stránku 2 (Sezení, naklonit sešit, správné držení tužky a usmíváme se u toho…. )

Živá abeceda – poslední písmenko, které se učíme na dálku….

Str. 38 – písmenko U, které vypadá jako umyvadlo

Velké a malé tiskací U,u zakroužkujeme červeně, velké a malé psací u obtáhneme modře.

38/1 Naučíme se básničku o skřítcích zpaměti a najdeme a žlutě vyznačíme všechna písmenka U,u. (6)

Písmenko U,u může být  stejně jako A,a, E,e, O,o, krátké nebo dlouhé – U,Ú,u,ú, ale jako jediné písmenko může mít malé dlouhé u také kroužek - ů.

Vybarvíme všem skřítkům čepičku…

Napadají tě již nějaká slova, které začínají na U ? (udice, umyvadlo, ucho, ulice, učitel, úl, uzel,…..)

38/2  určujeme, na které místě slyšíme U – na začátku, uprostřed nebo na konci. Písmenka u,ú,ů vyznačíme žlutě a červeně označíme všechna písmenka, která už známe.

38/3 žlutě zakroužkujeme všechna písmenka U,Ú,u,ú,ů

Čtení – z papíru  PA, PE, PO čteme věty, děláme si obloučky. Věta začíná velkým písmenem a končí znaménkem (tečka, vykřičník, otazník). Žlutou pastelkou si označíme velké písmeno na začátku věty a tečku za větou.

Matematika

Rozcvička –  procvičovat sčítání a odčítání do 5 – sloupeček č.6

PS – 32/2 dopočítávání do výsledku – pomohou nám knoflíky, vršky, fazole nebo počítadlo.

32/4 počítání s nulou (modrá mínus červená = 0)

32/5 součet obou čísel musí být 6. Sčítáme zelená + žlutá nebo hnědá + žlutá

ČJ1 Pís ŽA Čt M

 

Středa 11.11.2020

Český jazyk

Rozcvička – vymýšlíme slova, která začínají na probrané hlásky - M,A,L,E,S,O,P. Zkusíme vymyslet dvojice slov, ve kterých je krátká a dlouhá samohláska –a,á, e,é, o,ó (labuť - kámen, sešit – lékař, kolo – bonbón)

Psaní – posadíme se, nakloníme sešit, uchopíme  tužku do špetičky a v sešitě ČJ2 natrénujeme 4 předepsané řádky, poté napíšeme 4 řádky do Písanky str.2. Vždycky obtáhneme předepsaný tvar a potom píšeme do konce řádku.

Skládací abeceda – poskládáme větu Malá Ála mele maso. Kde to jde, použijeme slabiky.

Čtení – procvičujeme čtení slabik, papír PA, PE, PO. Čteme 4 sloupečky slov. Pomáháme si obloučky tužkou.

V tabulce – všechna okýnka, kde jsou slabiky, které začínají na P,p vybarvíme žlutě, červeně obtáhneme všechna písmenka S,s, slabiky, které začínají na M,m podtrhneme zeleně a modrou tečku uděláme do okýnek, kde jsou slabiky na L,l. Slabiky při označování čteme nahlas.

Matematika

Rozcvička –  procvičovat sčítání a odčítání do 5 – sloupeček č.5

PS – 32/1– slovní úlohy. Nejdříve domalujeme do prázdných sklenic zavařeniny. ☺

Naše teta má velkou zahradu a ráda zavařuje. Dala nám 4 velké sklenice zavařenin a dvě malé sklenice. Kolik sklenic nám dala teta? (Znázornění, výpočet, odpověď. Odpovídáme pouze slovy z otázky. Děti do toho rády zamotají všechno, co se kdy o tetě dozvěděly….☺  )

Druhou slovní úlohu o fintivé Daně si děti utvoří samy.

31/4 – dva sloupečky na odčítání, třetí sloupeček na doplnění – nachystáme si knoflíky, vršky, fazole nebo počítadlo a ukazujeme: Kolik musím odečíst od 4, aby zbyla 1?

31/5 – procvičujeme ústně.

ČJ2 Pís Čt

M M

 

Úterý 10.11.2020

Angličtina

Vážení rodiče, milí prvňáčci,  

vaším dnešním úkolem na angličtinu je zopakovat si slovíčka z minulého týdne a naučíme se počítat do deseti (pro většinu z vás to bude opakování, v září jsem se přesvědčila, že počítat v angličtině vám jde). 

1) Učebnice str. 15 – What’s this? It’s a .......... . Nahrávku (viz příloha) si zastavte a opakujte věty nahlas.  

2) Pracovní sešit str. 12 – Nakreslete věci, které máte na stole při učení kolem sebe (např. a book = kniha, a pen = pero, a pencil = tužka, a pencil-case = penál, a ruler = pravítko...). Při kreslení říkejte nahlas, co kreslíte: This is my ......... . (= Tohle je moje ... ).  

3) Čísla – učebnice str. 16 – pusťte si nahrávku (viz příloha) a opakujte číslice, pokračuje následujícím odkazem, na kterém najdete písničku Ten little fingers
https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_02/singalong_unit02song2?cc=cz&selLanguage=cs

Ten little fingers song | Happy House | Oxford University Press

and › Copyright © Oxford University Press, .All Rights Reserved.

elt.oup.com

4) Pracovní sešit str. 13 – Na obrázku jsou myšky, které nesou čísla. Úkolem je dopsat chybějící následující číslo. Čísla vždy čtěte nahlas v angličtině. 

Přejeme krásný den.  
L.V and M.V.

Český jazyk

Rozcvička – děti si zkusí vymodelovat některé písmenko z modelíny nebo z nějaké šňůrky, provázku, popřípadě ho zkusí vystřihnout z papíru.

Živá abeceda – 37/4 – přečteme všechna slova, naznačíme si slabiky obloučkem a žlutou pastelkou vyznačíme vždy stejnou slabiku.

37/5 – podle nápovědy děti pojmenují obrázek a puntíky vyznačí počet slabik.

Ze skládací abecedy vyskládej zpaměti větu: Pepa má malé sele.

Psaní – v sešitě ČJ1 natrénujeme prohnuté špičky – začátek písmenka malé t. Poté napíšeme tyto 3 řádky do Písanky str. 1. Hlídat si držení tužky!

Čtení – procvičujeme čtení slabik, papír PA, PE, PO. Tabulka – řádky 1-7. Děláme si obloučky.

Matematika

Rozcvička –  procvičovat sčítání a odčítání do 5 – sloupeček č.4. Děti mají sloupečky natištěné dvakrát, kdyby potřebovaly více procvičovat. (Pokud zvládají, stačí počítat každý sloupeček jedenkrát)

PS – 31/1 – v obrázku si zvýrazníme, kolik ozdob škrtáme = odčítáme.  Zapisujeme, kolik jich zbylo.

31/2 – podle napsaného příkladu škrtáme puntíky a zapíšeme výsledek.

31/3 – slovní úloha: Děti ve školce měly na hraní 6 kašpárků. Jednoho kašpárka ztratily. Kolik kašpárků zbylo?

Znázornění, výpočet, řekni odpověď. Výsledek napiš do kroužku.

Do sešitu M1 napiš číslice od 0 do 6 a zpátky. Číslici, která se ti nejvíce podařila, podtrhni pastelkou.

ŽA ČJ1 Pís ČtM

 

Pondělí 9.11.2020

Milí rodiče,

děkuji vám, že jste tak rychle vyzvedli svým dětem nové sešity a materiály a my můžeme  pracovat všichni společně.

Český jazyk

Rozcvička – „slovní fotbal“ – hrají 2 a více hráčů. První hráč řekne slovo, další hráči vždy pokračují slovem, které začíná na poslední hlásku předchozího slova:

pessovaautoopiceementállisttužkaaloballetadloo…..

Živá abeceda – 37/1 –přečteme všechna 4 slova, naznačíme si slabiky obloučkem a spojíme se správným obrázkem. Děti zdůvodní, proč vybraly příslušný obrázek.

37/2 – děti vybarví všechny 4 řepy a ovečky a vymyslí slovo, které se dá z těchto písmen složit. Poskládají z malých (velkých) písmen skládací abecedy a pak opíší na řádek

37/3 – přečteme všechny modré a růžové slabiky a najdeme slova, která na danou slabiku začínají  (ma – malina, po – polštář, me – meloun, pe – peníze, …..)

Psaní – budeme pracovat do Písanky 1, kde nás budou už čekat první písmenka. To, co budeme psát do Písanky, budeme nejdříve trénovat do sešitu ČJ1, ČJ2.

Pracovat budeme tužkou. Ořezanou tužkou, kterou si děti vždy připraví samy!

Upravíme sezení, oba lokty na stůl, tužku chytíme mezi palec a ukazováček a prostředníček podložíme zespodu…

První dva řádky v Písance – šikmá čára shora dolů (prší)– napíšeme nejdříve v sešitě ČJ1, komu se nedaří, má vždy  ještě jeden volný řádek…. Teprve potom píšeme dva řádky do Písanky. Pak trénujeme do sešitu dva řádky prohnutá čára směrem nahoru (roste obilí)  a poté do Písanky. Pokud se dětem nebude dařit, mohou trénovat na další strany sešitu, ale max. 1-2 řádky. Ruka se jim zatím brzy unaví….

Čtení – procvičujeme čtení slabik, která začínají na P,p. Na novém papíře – první 3 řádky – pa, pe, po….

Matematika

Rozcvička –  procvičovat sčítání a odčítání do 5 – sloupeček č.3

PS – 30/4 – doplňujeme řady čísel od 0 do 6 a od 6 do 0. Napsané číslo nesmí vykukovat ze žlutého čtverečku…

30/5 – zelené okýnko opíšeme a vypočítáme do sešitu M2. Stránku sešitu máme přeloženou uprostřed a každý sloupeček píšeme do jedné poloviny

30/6 – vypočítáme. Kdo má bez chyby, může si napsat pod poslední výsledek 1*

Prvouka – dlouhodobý úkol.  Papír, kde máme natištěné obrázky ovoce a zeleniny postupně vybarvíme a vystříháme (stačí vždy kolečko) a roztřídíme na 2 hromádky. Pak nalepíme do sešitu Prvouka  na jednu stranu pouze ovoce a na druhou zeleninu. A jestli nám tam ještě nějaké ovoce nebo zelenina chybí, můžeme ho klidně dokreslit…

A draka mají děti pro zábavu ☺

ŽA Pís ČJ1

M M Prv

 

Pátek 6.11.2020

Český jazyk

Od pondělí začneme pracovat do nové písanky a sešitů ČJ1 a ČJ2. Ať si je děti zatím jenom prohlédnou. Děkuji

Rozcvička – spojíme ČJ s matematikou – dejte dětem nějaký časopis nebo noviny a

zadávejte úkoly: Zakroužkuj 5 písmenek O, 4 písmenka á, 6 písmenek e, … zadáváme malá, velká, krátká i dlouhá písmenka

Živá abeceda – 36/3 – děti přečtou slabiku a podle obrázku doplňují slabiku druhou. Je to odpověď na otázku Co dělá? Pá – lí, pe – re, po – čí – tá, …

Červenými tečkami děti označí počet slabik.

Mohou tvořit i věty: Oheň pálí. Pračka pere špinavé prádlo. ……

36/4 – Čteme slabiky v řadách i sloupečcích. Komu se podaří přečíst bez chyby, vybarví Alenku. Při druhém čtení vybarvíme Sama a když přečteme potřetí, vybarvíme Michala.

Čtení – čteme slova a věty z papíru se slabikami MO, mo, děláme při čtení obloučky aspoň ve vzduchu, jestli na papíře už jsou.

Kdo ještě nemá, opakujeme čtení slov a vět ze str. 29, 33

Matematika

Rozcvička –  procvičovat ústně sčítání a odčítání do 5. Kdo má vyzvednuté materiály ze školy, vypočítá sloupeček č.2

PS - 29/3 - sčítání do 6, soustředíme se na držení tužky a psaní číslic

29/4 – doplňujeme druhého sčítance. Otázka 2 a kolik je do 6? Odpověď  2 a 4 je 6.

30/1 – slovní úlohy. Ve školce mají 3 modré kočárky a 3 červené kočárky. Kolik kočárků mají ve školce celkem? (Znázornění, výpočet, odpověď, výsledek v kroužku)  

Ve školce mají i panenky… – děti dokončí zadání příkladu a vypočítají.

30/2 – porovnáváme tečky na dominových kartách (zobáček je otevřený k většímu číslu)

30/3 – (už se nám začínají připomínat Vánoce…)

Žlutě vyznačíme talíř, kde je nejvíc zákusků, červeně talíř, kde není žádný = 0

Spojte čarou talíře od toho, kde není nic až po ten, kde je nejvíc.

Děti si říkají počty – 0,1,2,3,4,5

M2 – napíšeme 2 řádky krásných šestek

Přeji všem dětem i jejich rodičům, babičkám, dědečkům a dalším domácím učitelům pěkný víkend. Jak to tak vypadá, setkáme se v pondělí opět virtuálně…😟

ŽA M M

 

Čtvrtek 5.11.2020

Prosím všechny rodiče, kteří ještě nevyzvedli svým dětem nové sešity na hlavní budově školy (9.00 – 13.30 hod.), aby se o to pokusili co nejdříve,🙏 potřebujeme psát do nové písanky. Děkuji

Český jazyk

Rozcvička – diktát písmen – děti skládají ze skládací abecedy na stůl zleva doprava, snažíme se nadiktovat všechna písmena (M A L E S O P m a l e s o p)

Při schovávání děti říkají slova, která na dané písmeno začínají.

Živá abeceda – str. 36/1 děti přečtou vždy první písmenko samostatně, pak druhé samostatně a obě pak spojí do slabiky. Mohou si pomáhat tužkou, kterou obtahují obloučky

36/2 – děti nejdříve přečtou všechny tři sloupečky slabik, dělají si při čtení obloučky a

potom vyberou správnou slabiku, na kterou začíná slovo peněženka, ponožky, panenka a spojí s obrázkem.

Čtení – čteme slova a věty z papíru se slabikami MO, mo, děláme při čtení obloučky.

Kdo ještě nemá, opakujeme čtení slov a vět ze str. 29, 33

Matematika

Rozcvička –  procvičovat ústně sčítání a odčítání do 5. Kdo má vyzvednuté materiály ze školy, vypočítá sloupeček č.1.

Sloupečky 1 - 6  jsou na sčítání a odčítání do 5. Jsou natištěné dvakrát na opětovné počítání, pokud to někomu nejde…  

PS – str. 29 - nejdříve sečteme husary na koních a děla

29/1 – ke každé číselné ose patří dva opačné příklady na sčítání (sčítáme modrý úsek + červený úsek a výsledkem je celý žlutý úsek a opačně)

29/2 – slovní úlohy: Máma upekla 6 koláčů. Byly moc dobré! Honzík hned 3 snědl. Kolik mu jich zůstalo na svačinku? (Znázornění, výpočet a říct odpověď celou větou. Výsledek napsat do kroužku).

Druhou slovní úlohu děti zformulují samy …

Ke knoflíkům, kaštanům, kostkám Lega nebo vrškům od PETek  přidáme jednu do šesti. Pokládáme na stůl správný počet bez počítání po jedné (5,2,4,6,3,0,6,1,….)

Pětiminutovka – do čtverečkovaného sešitu prosím nadiktovat dětem 12 příkladů na sčítání a odčítání do 5. Důležitá informace, kterou jsem minule zatajila 🤭– děti píší jenom výsledky!😀

Do posledního okýnka přijde známka 1* - bez chyby, 1 - 1 chyba, 2 – 2-3 chyby a více chyb určitě nikdo nemá…

Prvouka – Podzimní okénko – str. 11 – prohlédnout si obrázky - co je ovoce a co zelenina. Pozor – jablka rostou na jabloni, hrušky rostou na hrušni, švestky rostou na švestce. Příští týden budeme třídit obrázky ovoce a zeleniny….

Str. 16 – znovu si zopakovat, jak vypadá  – rajče, paprika, mrkev, petržel, celer, cibule = zelenina.

Str. 17 – 4 druhy zeleniny, které se pěstují také ve velkém na poli. Řepa, slunečnice, kukuřice, brambory.

Jaká může být řepa? Červená (tu jíme), bílá – cukrová (vyrábí se z ní cukr) a oranžová – krmná (krmení pro zvířata)

Děti mohou podle obrázkové osnovy vyprávět pohádku O veliké řepě

a vybarví si obrázek 3 nebo 4.

 ŽAČt M Sloup

 

Středa 4.11.2020

Český jazyk

Rozcvička – ty budou teď každý den stejné.Zopakovat a přečíst všechna velká a malá písmena, která už umíme. Třeba podle skládací abecedy. Kdo má již vyzvednutou  hromádku materiálů ze školy (na hlavní budově), tak tam našel i písmenka O, P. (Tozatím schovejte.)

Začínají se mi ozývat rodiče, kteří propadají beznaději, protože děti nezvládají číst slabiky. Nezoufejte! Moje dlouholetá zkušenost říká, že to chce pouze čas a trpělivost, než děti pochopí princip spojování písmen do slabik. Jediná rada je – děti musí perfektně znát malá a velká písmena. Když dítě dlouho přemýšlí, co je to za písmenko, mnohdy něco vyhrkne a „nepřečte“ slabiku správně.

Dejte dětem časopis nebo noviny a nechejte je vyhledávat písmenka…. 

Živá abeceda – str. 35/1 určujeme, kde ve slově slyšíme hlásku P, jestli na začátku, uprostřed nebo na konci slova.

35/2  doplňujeme slova podle obrázku – lepí, pes. Obloučky určují slabiku…

35/3  pojmenujeme obrázky a počáteční písmeno napíšeme do okýnka. Obrázky spojíme s počátečním písmenem

Čtení – pokud máte vyzvednuté materiály ze školy, nachystala jsem dětem na čtení  papír se slabikami MO. Pokud zatím ne, můžeme trénovat čtení slabik na už probraných stranách 29 a 33

Matematika

Rozcvička – říkat několikrát bez chyby řadu čísel od 1 do 6 a zpátky a současně ukazovat  počet na prstech

Sešit M1 napíšeme tužkou 4 řádky číslic:

řádek šestek, řádek střídání 6 5, řádek 1 2 3 4 5 6 – střídat až do konce a řádek 6 5 4 3 2 1 – střídat až do konce řádku

PS 27/5 – dokreslíme správný počet srdíček do 6 a zapíšeme

27/6 – rozložíme 6 a 5 vždy na dvě čísla

PS 28 - seznámení s nulou. Nula vyjadřuje, že nic nezbylo… snědli jsme jablíčka nebo všechny bonbóny a zůstal prázdný talířek nebo sáček.  Když ukazujeme počet na prstech, nulu vyjádříme sevřenou pěstí, v řadě čísel je úplně vlevo - 0 1 2 3 4 5 6 

28/1 – trénujeme tužkou psaní nuly

28/2 – opisujeme číslice tužkou

28/3 – spočítáme počet koleček, najdeme správné číslo a zakroužkujeme

28/4,5 – dopíšeme správné číslo nebo nakreslíme správný počet obrázků

28/6 – do okének dokreslíme tečky  a obě čísla porovnáme

M M ŽA M

 

Milí rodiče,

děkuji za všechny poslané úkoly, vím, jak poctivě doma pracujete. Ještě to, prosím, nějakou dobu vydržte! (Nemusíte posílat každý úkol…..)

 

Úterý 3.11.2020

     Udělejte si, prosím, vycházku a vyzvedněte dětem materiály ve škole na hlavní budově...          (viz včerejší info)  

Český jazyk

Rozcvička ze skládací abecedy si děti vytáhnou od každého velkého a malého písmene jedno a teprve až řeknou slovo, které na toto písmeno začíná, mohou ho uklidit do kapsičky   (M, A, L, E, S, O, m, a, l, e, s,o – upevňujeme tak spojení slovo-písmeno)

Živá abeceda – str. 34 – budeme pracovat stejně jako u všech předchozích písmenek. Prohlédneme si písmenka v rohu vlevo nahoře.

Tiskací P,p si zakroužkujeme červeně, psací P,p obtáhneme modrou pastelkou.

      Vymýšlíme slova, která začínají na P (pes, pošta, písnička, poupě, pastelka,…)

1. Básničku čteme dětem několikrát dokola, děti opakují, až umíme celé zpaměti.

Děti si v této básničce kroužkují žlutou pastelkou písmenka P,p 

Nemáme zatím novou písanku, tak si děti místo toho vybarví obrázek  kamarádů.

2. Určujeme, na kterém místě ve slově slyšíme  – na začátku, uprostřed nebo na konci. Vyznačíme žlutě a uděláme si červenou tečku pod všechna písmenka, která už umíme.

3. Vyhledáváme a označujeme písmenka P,p

4. Vybarvujeme všechna okýnka, kde je napsané písmenko P,p. Co vzniklo za obrázek? Jak vznikne pařez?

5. Obtáhneme pastelkou písmenka a opíšeme je do spodních okýnek. Zdůrazníme dětem, že malé písmenko p leží bříškem na lince a má nožičku pod linku.

Diktát písmen – děti se mohou naučit dobře číst slabiky jenom tehdy, když budou znát všechna písmenka. Diktujeme dětem písmena a oni je skládají do řady zleva doprava. Rozlišujeme velká - malá

 

      Matematika

      Rozcvička – ústně procvičovat sčítání a odčítání do 5

      PS – str. 25 – slovní úlohy.

      Na kopci sáňkovaly děti. Dolů jeli 4 chlapci a jeden spadl. Kolik chlapců  dojelo až dolů?

      (Znázornění, výpočet, odpověď)

      Druhou slovní úlohu si vymyslí děti podle obrázku.

      Str. 26 – děti hledají na obrázku, čeho je namalováno 6 a snaží se tvořit celé věty

      Ve velké písance na str. 6 si děti natrénují číslici 6. Pracují nejdříve pastelkou,

      pak tužkou. Na posledním řádku obtáhnou číslice 1 – 5 a každou ještě napíší

      vedle.

      Str. 27/1 – děti pokračují i v PS v psaní číslice 6 tužkou – dva řádky.

      27/2 – pokračování psaní číslic do konce krátkých řádků

      27/3 – porovnáváme, kde je víc teček. Zobáček je otevřený k většímu počtu

      27/3 – děti spočítají počet obrázků a zapíší

   ŽA M MPís 

 

 

2.11.2020

Milí rodiče,

dnes je již jasné, že se zatím minimálně 14 dnů do školy nevrátíme a děti budou muset ještě pracovat doma. Vím, že je to další starost pro vás, ale věřte mi, že ani já z toho radost nemám. V každém případě budeme potřebovat další písanku, matematiku,  písmena a materiály.

Vše mají děti nachystané ve složce, kterou najdete na hlavní budově v šatně hned za vchodovými dveřmi. Každá hromádka je podepsaná a je tam PS 2 do matematiky, Písanka 1, sešity Český jazyk 1 a 2, písmenka, 2 papíry na procvičování čtení, 2 papíry s příklady, papír s natištěnou ovocem a zeleninou a drak pro zábavu.

Do sešitů budeme pracovat společně, ať děti zatím samy nic nedělají.

Sešity vyzvedněte dětem, prosím, co nejdříve na hlavní budově denně od 9 do 13.30 hod.

Děkuji a přeji hodně sil do další práce!👍

Hana Fixlová

 

 

 

Distanční výuka - pokračování

Milí rodiče,

od 2. 11. 2020 budeme, bohužel, i nadále pokračovat ve výuce formou distanční výuky. Úkoly budou vkládány od úterý 3.11. vždy do 9 hod.

Pro žáky nižších ročníků školy to znamená úkoly přes platformu Bakaláři – Komens, pro naši třídu platí zadávání týchž úkolů ještě na stránkách třídy 1.A

Komunikovat budeme stejně, tzn.  e-mailem nebo přes WhatsApp.

Po dobu distanční výuky pokračuje i provoz školní jídelny, výdej pro žáky 1. stupně probíhá od 12:00 do 12:35 hod. Prosím o kontrolu, zda máte pro děti obědy odhlášeny nebo v případě zájmu naopak přihlášeny….

Obědy jsou vydávány ve školní jídelně za dodržení zvýšených hygienických podmínek

 

 

Prázdniny  26. - 30.10.2020

Milé děti,

ve škole bych vás dnes – v pátek nabádala, abyste na sebe o prázdninách dávali pozor, ať se nenachladíte, ať nespadnete a něco si nezlomíte a hlavně ať posloucháte rodiče, protože jste velké šikovné děti! Všichni jste doma udělali spolu s rodiči spoustu práce!!!

Moc se těším a pevně věřím, že se 2.listopadu uvidíme ve škole.

Takže přeji vám i vašim rodičům klidné a v rámci možností pohodové prázdniny!!

(Posílám tři nápady proti nudě...)

V D D

 

Pátek 23.10.2020

Český jazyk

Rozcvička – „V obchodě jsem nakoupil(a)“ – děti říkají nákup, ale všechna slova musí začínat na hlásky, které jsme se učili – M,A,L,E,S,O ….. např. V obchodě jsem nakoupila maso, sůl, ananas, lízátko, ořechy, ementál, …..

Živá abeceda str. 33 – skládání a čtení slabik, slov a vět

cv.1 – děti přečtou slovo má ma, dělají si obloučky, rozdělí slovo na slabiky a udělají si správný počet puntíků za slovem . Takto pokračujeme u všech slov a nakonec vyberou děti vždy ze dvou možností  správné slovo, které je na obrázku

cv.2 – děti přečtou větu po slabikách, obloučkujeme a uvědomíme si tečku za větou

cv.3 – slabiky ME, LÁ, LE, MA  (prostřední sloupeček) si děti vybarví, nachystají si je ze skládací abecedy a zkouší, které slabiky vytvoří slovo. Dopíší do okýnka a vybarví stejně (MALÁ, MÁMA, LÁME, MELE)

cv.4 – děti si podle obrázku nachystají první slabiky slov, položí do okýnek a po kontrole napíší. Mohou pracovat s velkými i malými písmeny (LA, MO, SA, LO nebo la, mo, sa, lo)

Trénovat čtení slabik z papíru v řádcích i ve sloupečcích

Písanka – velkou písanku prosím schovat, budeme zde ještě trénovat číslice.

Děti dostanou po prázdninách malou písanku, kam začneme psát písmenka…  

Matematika

Pracovní sešit str. 24/cv.5 – podle příkladu nakresli pokaždé jiné obrázky….

cv.6 – 5 Mikulášů chodilo po městě a rozdávali dárečky dětem. 4 z nich  dárečky rozdali a mají koše prázdné. Kolik Mikulášů má dárečky ještě rozdávat? Znázornění, výpočet, odpověď (odpověď ústně, výsledek do kroužku)

Druhou slovní úlohu zkusí děti vymyslet samy – o zvířátkách na dvorečku…

Str.25/cv.1 – vybarvit prvního a třetího lyžaře červeně, druhého a pátého vybarvit modře. Čtvrtý lyžař zůstane nevybarvený…

cv.2 – děti doplňují řady čísel od 1 do 5 nebo od 5 do1 – musí dávat pozor, jak čísla postupují….

cv.3 – tyto příklady dělají dětem největší potíže. Počítáme: 4 a kolik je 5? Nebo 4 a kolik je do 5? Nebo 4 a kolik přidáš, aby bylo 5?

Používám všechny nápovědy, dokud děti nepřijdou na to, jak počítat (5-4=1)

cv. 4 – „obyčejné“ počítání

cv. 5 -  příklady procvičovat ústně, jakmile budou všechny bez chyby, mohou si děti za poslední příklad nakreslit hvězdičku

Slovní úlohy si necháme po prázdninách!

ŽA M M

 

Čtvrtek 22.10.2020

Český jazyk

Rozcvička – opakování včerejších slabik Mo, Lo, So – vymýšlet slova, která touto slabikou začínají

MO – moře, mobil, motyka, motorka, motýl, ….

LO – lodička, loket, lokomotiva, lovec, lopata, …

SO – socha, sova, solí, Soňa, sokol, …

Živá abeceda – str. 32 – na celé stránce je trénování čtení slabik.

cv. 2 - čteme postupně slabiky, děláme si obloučky a pokud je děti přečtou správně, mohou si vybarvit pohár

cv. 3 – spočítáme balonky, vyjmenujeme barvy (zleva doprava), potom trénujeme řadové číslovky – např.  první Alenčin balonek je modrý, kolikátý je modrý u Michala? (Čtvrtý). Děti ukazují první, druhý, třetí, čtvrtý, pátý, šestý….

Přečteme slabiky na baloncích Alenky a pak Michala, děláme obloučky, můžeme číst podle barev – přečti zelené balonky, žluté, ….

cv. 4 – přečteme slabiky a tu, na kterou začíná obrázek, vybarvíme a spojíme s ním

Matematika

Rozcvička  - počítat dlouhé řady příkladů – typu 2 + 2  – 3 + 1 = ? apod.

Pracovní sešit – str. 23 – slovní úlohy

Ke stromečku přišlo 5 andělů.

2 z nich neměli hvězdičku.

Kolik přišlo andělů s hvězdičkou? – Znázornění, výpočet a odpověď celou větou, výsledek do kroužku zatím místo napsané odpovědi

Druhou slovní úlohu zkusí děti vymyslet samy…. Něco o trucujícím čertovi….

Str. 24 cv.1 – zkontrolovat příklady, který je špatně – škrtnout a napsat správný výsledek

cv. 2 – ke každé dominové kartě napsat dva opačné příklady

cv. 3 – vypočítat a výsledky psát do modrých okýnek

cv. 4 – procvičovat ústně

Prvouka

Str. 16 – Podzim na zahradě – podle obrázků děti pojmenují všechnu zeleninu a vybarví tu část, kterou jíme.

Děti dále vymyslí, co můžeme udělat s tou vybarvenou částí rostlin (listí, nať), kterou nejíme = podle možností dáme zvířatům, na kompost nebo do bioodpadu (hnědý kontejner)…. 

M MŽA Prv

 

 

Středa 21.10.2020 

Český jazyk

Rozcvička – naučit se básničku na výslovnost – přehnaně vyslovovat O

Oči, oči, očka,

Olgu honí kočka.

Otu žene zajíc,

okousal mu krajíc

 

Živá abeceda – str. 32 – skládání a čtení slabik – dnes budeme dělat pouze cv.1

Dvě půlky kytičky vytvoří vždy kytičku celou, tak jako dvě písmenka vytvoří celou slabiku

Je vhodné  číst zároveň s dětmi – čteme MO dohromady MO a děti si vybarví střed kytičky a opakují MO, MO, MO

Pokračujeme  - L adohromady LO, děti vybarví kytičku a opakují LO, LO, LO

Pokračujeme stejně u všech slabik

 

Prosím, aby si děti vyrobily z malých papírků 6 provizorních  písmenek – O,O,O,o,o,o

(Po návratu do školy dostanou natištěná…)

 

Znovu 1.cvičení – děti budou slabiky skládat – položí si na stůl M a kousek vedle O,

písmenka budou přitahovat k sobě a číst M O tak dlouho, až budou písmenka úplně u sebe a vyhrknou MO (stejně jsme to dělali u předchozích slabik ve škole)

Procvičíme i u dalších slabik LO, SO, mo, lo, so

 

Písanka – str. 40 – docvičujeme předepsané tvary jedenkrát  tužkou (uvolnit zápěstí, prsty, posadit se, uchopit tužku)

Prosím hlídat hlavně držení tužky – polovina třídy má problémy, ale to je už, bohužel, víceméně zafixované ze školky…

Viz Písanka str. 5

 

Matematika

Rozcvička – procvičovat sčítání do 5 a odčítání do 4 zpaměti, za každý špatný výsledek udělat dřep

Pracovní sešit str. 23 cv.1 – odčítáme škrtnutý obrázek

cv. 2 – modrý úsek mínus červený úsek se rovná žlutý úsek

cv. 3 – u prvního sloupečku škrtáme to, co máme odečíst a vypočítáme. U druhého sloupečku napíšeme příklad podle koleček

cv. 4 – zelené okýnko – počítáme kdykoliv během dne a za špatné počítání ukládáme drobné úkoly (udělej dřep, utři umytý hrníček, vynes odpadkový koš, …)

ŽA MPísTužka

 

 

Úterý 20.10.2020

Český jazyk  

Rozcvička – určování počtu slabik ve slovech (děti vytleskávají a ukazují na prstech - např. ky-tič-ka = 3 slabiky)

Hledání slov, která začínají na O (opice, Olina, okurka, obrázek, Otík, ostrý, omluvenka, opisovat, obálka, ovečka,…..)

Živá abeceda – str. 31 cv.1 spojovat slova, která začínají na o s kartičkou uprostřed

cv.2 – sova, oko, poleno – určit počet slabik, udělat správný počet teček pod obrázek, slabiky si naznačujeme obloučkem. Napsat písmeno o na správné místo ve slově.

Písanka – str. 39 - první tři řádky – pastelkou obtahujeme tvary a píšeme do konce řádku

(ořezat pastelku a tužku, procvičit zápěstí, prsty, posadit se, naklonit trochu písanku, chytit správně pastelku….)

Živá abeceda – str. 31 cv. 3 – povídání, o čem asi tyto dvě knížky mohou být?

Cv. 4 – vymyslet jména pro děti podle písmena nad obrázkem. Koho byste chtěli za kamaráda, ten obrázek vybarvěte.

Písanka – str. 39 – dál na stránce pokračujeme tužkou. Poslední řádek – psát horní kličky do poloviny řádku

Procvičovat čtení slabik z papíru

 

Matematika

Rozcvička – spočítat, čeho máme doma 5. Např. 5 kytiček, 5 hrníčků, 5 obrázků…..

Pracovní sešit – dokončit str. 22 – ve cv. 4 nejdříve podle příkladu vybarvit puntíky a ve druhém sloupečku napsat příklad

Cv. 5 - zelené okýnko opsat do sešitu M1 do dvou sloupečků pod sebe, jak jsme již zkoušeli ve škole.

Cv. 6 – slovní úloha – Na louce u lesa vylezli 4 krtečci na hromádky. Jeden zaspal a teprve se souká ven. Kolik krtečků bude na louce u lesa?

Děti si zvykají, že musíme udělat znázornění, výpočet na modrou linku a odpověď. Tu zatím jenom říkáme celou větou. Do kroužku si napíšeme výsledek.

Hra: Myslím si číslo. Když k němu přidám 2, vyjde mi 5. Které číslo si myslím?

Je to 3  (5 – 2 = 3)

Hezké úterý

ŽA  M  Pís

 

 

Pondělí 19.10.2020

Dnes začínáme trochu později, ve škole klekl internet....

Český jazyk – rozcvička – hledat slova, která začínají na danou hlásku – M,A,L,E,S

Např. M – míč, maminka, mísa, motýl mimino, ….

(Hlásku vyslovuji hlasem, písmeno píšeme nebo tiskneme…)

Živá abeceda – str. 30 – prohlédneme si písmenka v rohu vlevo nahoře

Tiskací O,o si zakroužkujeme červeně, psací O,o obtáhneme modrou pastelkou

Pohádku k písmenku, kterou čtu vždy dětem, jim přečtu ve škole.

Básničku čteme několikrát dokola, nejdříve po řádcích, pak polovinu, až se nám podaří říct celá zpaměti.

Děti si v této básničce kroužkují žlutou pastelkou písmenka O,o (je jich 7)

Mohou si vybarvit obrázek Olinky

Ve 2.cvičení určujeme, na kterém místě ve slově slyšíme O – na začátku, uprostřed nebo na konci. Vyznačíme žlutě a uděláme si červenou tečku pod všechna písmenka, která už umíme.

Písanka – str. 38 – nejdříve protřepeme ruce, zakroužíme zápěstím, několikrát sevřeme v pěst a uvolníme, pěkně se posadíme a zkontrolujeme držení pastelky…

První velký řádek obtáhneme pastelkou, druhý řádek již jenom jednou a poté zkoušíme na papír bez předpisu – motivací je kouř z komína

Diktát písmen – diktujeme dětem písmena a oni je skládají do řady zleva doprava (v tom ještě často chybujeme…)  Diktujeme – velké M, malé á, malé e, velké A, …..

Pak se vrátíme znovu do ŽA

3.cv. – vybarvujeme všechna okýnka, kde je napsané písmenko O,o.

4.cv. – obtáhneme pastelkou písmenka a opíšeme je do spodních okýnek

Matematika – rozcvička – napočítat rychle do 5 a zpátky, pak si při tom ukazovat počet prstů, ale nepočítat po jednom, ukázat přímo 3,5,4,…..

PS – str. 22 – první tři úkoly

  1. Sčítat prvky, psát výsledky
  2. Tvoříme a píšeme příklady – modrý díl + červený díl = žlutý  úsek
  3. Ke každé dominové kartě patří 2 opačné příklady na sčítání

Pětiminutovka – do čtverečkovaného sešitu s opičkami nadiktujte, prosím, dětem 12 příkladů na sčítání a odčítání do 4.

Známkujeme:

bez chyby = 1*, 1 chyba = 1, 2 a 3 chyby =  2, více chyb = zatím nic, nutno trénovat  

 

Prvouka – str. 15 – prohlédnout si obrázek a povídat, co na něm vidíme.

Pojmenovat nářadí na obrázku, vybarvit ovoce, které sklízíme na podzim (třešně ne)

Vybarvit i exotické ovoce a pojmenovat ho.

(Str. 14 vynecháváme, abych mohla dětem přečíst pohádku, až budeme ve škole….)

M  Pís  ŽA

 

Pátek 16.10.2020

Milí rodiče,

děkuji vám za všechny zaslané splněné úkoly. Mám radost, že to děti  díky vám perfektně zvládají.

Možná to vypadá, že toho v pracovních sešitech uděláme málo, ale než to procvičíme na tabuli a uděláme různé aktivity, je toho dost…

Jsou to důležité hry, které se dají dělat třeba i při procházce venku – např.  hledáme první hlásku slov -   louka (L), pole (P), kolo (K), ruka (R), oko (O), …….

Určujeme počet slabik  (děti si slovo vytleskávají) – hruška (2), list (1), pejsek (2), nádobí (3), slunečnice (4), …..

Samozřejmě různé soutěže v počítání příkladů +,- do 4. Dětem říkám, že musí počítat jako blesk!!! ☻

A na uvolňování ruky je vhodné kreslit  a hlavně vybarvovat (bez přetahování !) a stříhat, ale také manipulovat s drobnými předměty – třídit knoflíky, přebírat korálky, stavět z kostek, rovnat špejle, …..

Živá abeceda str. 29 – dokončit

Matematika str. 21 – dokončit

Přeji všem klidný víkend, dětem trochu sluníčka, ať se dostanou ven a na pondělí vám, milí rodiče, nachystám další úkoly…☻☺☻

ŽA   M

 

 

Čtvrtek 15.10.2020

Živá abeceda - str. 29
Celá stránka se týká čtení slabik. Dnes budeme pracovat pouze s 1.cvičením . Děti čtou slabiky z hrníčků, pod každou slabikou si udělají oblouček. To děti nutí přejít od prvního písmenka ke druhému a přečíst slabiku. Nesmí si to říkat v duchu a pak nahlas, to by je vedlo ke dvojímu čtení a to je špatně. Kterou slabiku přečtou správně, vybarví si ouško hrníčku. Když přečtou všechny slabiky, vybarví si poličku.
Všechny tyto slabiky mohou poskládat ze skládací abecedy (písmenka ve složce).
Ve škole na tabuli máme slabiky, které probíráme a všechny, které umíme, procvičujeme čtení pořád dokola (příloha)
To mají děti také na papíru v ŽA. Každý den mohou vyskládat jeden z řádků z písmenek nebo slabik skládací abecedy. Pro jistotu přikládám, kdyby někdo ztratil.

Matematika
Písance na str. 5 musíme natrénovat psaní číslice 5. Nejdříve uvolníme ruce - protřepat, promačkat, zahýbat prsty, zakroužit zápěstím, pořádně se posadit, tužku chytit do špetičky... 
Největší tvary třikrát pastelkou přes sebe. Poslední dva řádky tužkou.
Pozor - píšeme nejdříve čárku kolmo dolů, pak "bříško" a pak teprve "stříšku".   Všechny tři tahy jsou očíslované....
Pracovní sešit -  str. 21
Natrénovat psaní 5 vpravo nahoře tužkou
Druhý úkol - spočítej ovoce a napiš do malého žlutého okýnka
Třetí úkol - spočítej barevné puntíky a piš číslice do konce tohoto krátkého řádku

Děti si doma nachystají 5 knoflíků, kaštanů, kostiček Lega  nebo vršků od PET lahve a budou pokládat na stůl  
4, 5, 2, 3, 1 podle diktátu. Tak, aby to už děti nepočítaly po jedné, ale položily přímo daný počet.
Stejným způsobem mohou trénovat příklady na sčítání a odčítání do 4.

Jen bych ještě upozornila, že činnosti ve škole střídáme po 10 - 15 minutách 

Tabule  Tabule  ŽA

 

Slabiky - čtení  Písanka 5

 

 

Středa 14.10.2020

Živá abeceda - str. 28 - úkoly jsou napsané dole na stránce
Na stránce jsou 4 cvičení - 1. Děti čtou slabiky, děláme si obloučky, aby plynule přecházely z prvního písmenka k druhému. Písmenko a, á vyznačit modře.
2. Číst slabiky v kroužku a spojovat se slovem, které na tuto slabiku začíná
3. Skládací abecedu si děti odnesly domů
4. Děti tvoří věty podle obrázků

Děti dostaly list papíru (vložen do ŽA), kde jsem jim sepsala všechny slabiky, které se učíme​. Ideálně číst denně nebo aspoň často, dělat si obloučky

Matematika - str. 20​ 
Písemně vypočítat sloupečky uprostřed stránky
Zelené​ příklady ústně několikrát opakovat
Slovní úlohy - Teta měla 4 papoušky a jeden jí uletěl. Kolik papoušků tetě zbylo? ​Trvat na odpovědi celou větou...
Krteček telefonuje jedním telefonem, ale má ještě další tři. Kolik telefonů má krteček?​
K​aždá slovní úloha má znázornění, výpočet, odpověď

Při každé možnosti doma sčítat a odčítat do 4

ŽA   M

Domácí úkoly

Milí rodiče,

po dnešní poradě, kdy ani na ministerstvu nemají jasno, jsme se s kolegyní z 1.třídy po zkušenostech z jarní distanční výuky, domluvily na následujícím postupu:

Nepanikařte!  Zatím se jedná o pouhý týden nepřítomnosti dětí ve škole.

Vzhledem k omezeným možnostem některých dětí k přístupu do Bakalářů, budeme vyvěšovat úkoly denně na stránky třídy a současně na nástěnku do Bakalářů.

On-line výuka v první třídě nám připadá nevhodná vzhledem k zátěži nejen vás rodičů, ale i dětí, které při práci na počítači stejně budou odkázány na vaši pomoc a přítomnost. Úkoly můžete s dětmi tak dělat kdykoliv a ne pouze v čas připojení.

V každém případě vás prosíme o zaslání některých úkolů e-mailem jako přílohu, případně komunikujte přes Messenger nebo WhatsApp. Telefonní číslo pošleme na vaši e-mailovou adresu.

Pokud by situace trvala déle, zvládneme i to!!

Hana Fixlová                                                                                                    14.10.2020

 

 

 

 

Distanční výuka

Milí rodiče,

od zítřka 14.10.2020 začíná distanční výuka pro naše děti.

Úkoly budou pravidelně každý den dopoledne  vyvěšeny na nástěnce Bakalářů na stránkách školy www.zsspitalska.cz

Na titulní stránce vpravo najdete ikonku Bakaláři, po rozkliknutí je zde postup pro přihlášení.

Vaše e-mailové adresy jsou zavedeny do systému tak, jak jste je uvedli v posledním dotazníku.  

Prosím o zpětnou vazbu na můj školní e-mail, zda se vám přihlášení zdařilo.

Děkuji

Hana Fixlová

 

Možnost stravování po dobu distanční výuky

Vážení rodiče, omlouváme se, ale vzhledem k rychle měnícím se pokynům z MŠMT vám dodatečně nabízíme stravování pro vaše děti. V tuto chvíli mají všechny děti oběd přihlášen. Pokud nemáte zájem, aby si vaše dítě vyzvedávalo teplý oběd (bez polévky) v krabičce, můžete mu dnes, tj. 13. 10. 2020 do 20:00 hod. odhlásit oběd prostřednictvím Jídelníčku na stránkách školy (viz www.strava.cz) a to na celou dobu distanční výuky. Prosím, přihlašujte dítě k "distančnímu" stravování jen tehdy, pokud oběd opravdu přijde odebrat, apelujeme na zamezení plýtvání jídlem a obalovými materiály.

Výdej pro žáky 1. stupně bude probíhat od 12:00 do 12:35 hod.

Výdej pro žáky 2. stupně bude probíhat od 13:00 do 13:35 hod.

Obědy budou vydávány ve školní jídelně za dodržení hygienických předpisů.

PaedDr. Alena Nídlová ředitelka školy

 

 

Recyklohraní

Ve středu 23.9. jsme se zúčastnili výukového programu Recyklohraní, kde jsme se naučili třídit různé druhy odpadů. Zjistili jsme, co se z nich dá ještě vyrobit a úspěšně jsme rozebrali pračku i počítač....😀

01

02

03

04

05

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

PÍSMENA

Prosím rodiče, aby dali svým dětem složku na písmena. Začínáme se učit písmenko M,m a s touto složkou budeme pracovat až do konce školního roku.

Děkuji Hana Fixlová                                                                                       15.9.2020

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Vítejte na stránkách 1.A

Vážení rodiče,
při zahájení školního roku dne 1.9.2020 bude vstup do budovy umožněn pouze dětem, roušky jsou povinné ve společných prostorách školy. Děti si u vchodu převezmou paní učitelky.
Rodiče si převedou paní vychovatelky školní družiny na společnou třídní schůzku do jídelny školy na hlavní budově.
Po skončení této schůzky následují třídní schůzky pro rodiče v jednotlivých třídách na Bumbálku
od 9:00 hod.

Vzhledem k současné epidemiologické situaci, prosíme o účast pouze jednoho z rodičů s rouškou.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Počasí

Počasí dnes:

20. 4. 2021

oblacnosdestem

Bude polojasno až oblačno, místy přeháňky, ojediněle bouřky. Denní teploty 11 až 15°C. Noční teploty 7 až 3°C.

Mléko do škol

Školský projekt
Evropské Unie

Mléko do škol

Ovoce do škol

Ovoce a zelenina
do škol

Ovoce do škol

Obědy pro děti

Pomoc dětem, které
nemohou platit obědy

Obědy pro děti

Pro školy

pro školy

Základní škola Špitálská - hlavní budova

3D prohlídka školy - prohlédněte si školu virtuálně z pohodlí domova
 Stisknutím odkazu “3D prohlídka školy” se dostanete k mapě, kde si můžete otevřít virtuální prohlídku. Můžete se rozhlíže a "procházet po chodbách i učebnách. Z každého místa se lze otočit a podívat okolo sebe pod úhlem 360°. Na straně je vám k dispozici tzv. sidebar, tedy nabídka, ze které si můžete vybrat konkrétní místo, které si chcete prohlédnout, jako například: učebny, vstup do školy, školní družina, jídelna, sportovní areál či další zajímavá místa ve škole.