Plán práce pro rok 2019/2020
Plán práce pro školní rok 2019/2020
Vybavení knihovny:
V průběhu I. pololetí bude dokončeno přestěhování a inventarizace v nové třídě v přízemí.
- počítač
- internet
- CD přehrávač
- televize
- počet knihovních jednotek 2838
Cíl:
- naučit dovednostem pracovat s informačními a komunikačními technologiemi
- naučit žáky využívat tištěných dokumentů jako zdroje informací
- umožnit nalézt spolehlivé aktuální informace z většího množství zdrojů
- naučit zpracovat a vyhodnotit získané informace
Akce knihovny:
- spolupráce s jednotlivými třídami /viz. plán 1. a 2. stupeň/
- spolupráce s místní knihovnou
- spolupráce s Albatrosem - KMČ, knižním klubem Fragment a knižním nakladatelstvím MF
Využívání knihovny pro 1. stupeň ZŠ
1. třída
- první návštěva knihovny
- význam knihovny a pravidla pro čtenáře
- orientace v knihovně – jak najít knížku pro mě
- četba pro celou třídu
seznámení s Albatrosem - KMČ, knižním klubem Fragment a knižním nakladatelstvím MF
2.třída
- orientují se v knihovně /dětská literatura, encyklopedie/
- četba pro celou třídu
- seznámení s Albatrosem - KMČ, knižním klubem Fragment a knižním nakladatelstvím MF
3. třída
- orientují se v knihovně – knihy o přírodě /zvířata a rostlina/
- dokáží si sami vybrat knihu
- četba pro celou třídu
- KMČ, knižní klub Fragment, knižní nakladatelství MF
4. třída
- používá encyklopedie
- orientují se ve všech katalozích
- četba pro celou třídu
- KMČ, knižní klub Fragment, knižní nakladatelství MF
5. třída
- učí se hledat ve slovnících a encyklopediích podle abecedně řazených pojmů
- orientuje se v knihovně
- umí si najít vhodné encyklopedie k danému tématu
- četba pro celou třídu
- KMČ, knižní klub Fragment, knižní nakladatelství MF
Školní družina
- návštěvní odpoledne – předčítání, promítání, práce s textem a porozumění, vyprávění přečteného textu, výtvarné vyjádření nálady a pocitů.
Využití knihovny pro 2. stupeň
6. třída
- návštěva knihovny s vyučujícím
- vyhledá slovníky a encyklopedie a další bibliografické pomůcky /umí v nich vyhledat
pojmy, cizí slova, odborná hesla/
- samostatně vyhledá povinnou četbu pro svůj čtenářský deník
- použije encyklopedie pro zpracování referátů a posterů zadaných v hodinách dějepisu
a zeměpisu
- mimočítanková četba – Staré Řecké báje a pověsti
- KMČ, knižní klub Fragment, knižní nakladatelství MF
7. ročník
- samostatně používá dostupnou literaturu
- použití encyklopedií a zeměpisných knih v hodinách zeměpisu
- příprava dějepisné soutěže s použitím materiálu knihovny
- KMČ, knižní klub Fragment, knižní nakladatelství MF
- využití kuchařek v hodinách praktických činností
- samostatně vyhledá povinnou četbu pro svůj čtenářský deník
8.ročník
- příprava dějepisné soutěže s použitím materiálu z knihovny
- vyhledávání potřebného materiálu pro zpracování projektů – fyzika, zeměpis, český
jazyk, dějepis,chemie, OV a další předměty
- KMČ, knižní klub Fragment, knižní nakladatelství MF
- samostatně vyhledá povinnou četbu pro svůj čtenářský deník
9. ročník
- samostatně zpracovává získané informace, utřiďuje a vyvozuje závěry
- nalézá spolehlivé aktuální informace z většího množství zdrojů
- využívá tyto informace ve všech předmětech
- pomocí získaného materiálu zpracovává veškeré zadané referáty, projekty
- samostatně vyhledá povinnou četbu pro svůj čtenářský deník
Spolupráce s místní knihovnou – literární besedy
1. třída – povídání o knížkách, čtení a knihovně, ale také o opičce Jůlince
2. třída – vyprávění o pohádkách
3. třída – Eduard Štorch – Lovci mamutů /a pravěk vůbec/
4. třída – pověsti o Praze /i trošku strašidelné/
5. třída – Jules Verne jako zakladatel sci – fi nebo Eduard Petiška: Staré řecké báje
a pověsti
Datum poslední aktualizace: 27. 4. 2020 8:14